Jak trafić do miłośników wypoczynku w rytmie slow i zachęcić ich do odpoczynku w Pomorskim? Rozwiązaniem jest tu influence marketing a zatem przekaz kierowany do zainteresowanych odbiorców poprzez materiały zamieszczane na tematycznych blogach oraz mediach społecznościowych. Tym razem do promocji regionu jako destynacji idealnej dla miłośników zrównoważonego podróżowania i idei wypoczynku w rytmie slow z Luksemburga zaproszono dwoje internetowych twórców. We wrześniu na zaproszenie PROT Gdańsk i Kaszuby odwiedzili blogerka Pauline Weis oraz fotograf Konstantinos Nteko.  Blog www.paulinaontheroad.com , skupiony wokół podróży i zrównoważonego stylu życia, miesięcznie notuje ponad 15 000 unikalnych czytelników, a media społecznościowe pozwalają na kierowanie przekazu do 12 000 odbiorców.
W programie wizyty znalazły się wizyta w skansenie we Wdzydzach Kiszewskich, pozwalająca na prezentację dorobku kultury i tradycji Kaszub, warsztaty przygotowywania papierowych kwiatów, wykonywania glinianych naczyń, wzornictwa kaszubskiego oraz wypieku chleba według oryginalnych historycznych receptur. Możliwości i standardy wypoczynku na wsi zaprezentowała Lawendowa Osada w Przywidzu oraz Gospodarstwo Zielony Kot w Lipuszu. Znane pomorskie smaki, jak dania przygotowane z gęsiny czy lokalne trunki, były jednym z kluczowych elementów prezentujących dziedzictwo kulinarne Pomorskiego. Blogerka na swojej stronie zaprasza gości do odwiedzenia restauracji Zielona Brama i  Stary Browar Kościerzyna.
Obszerny część tekstu została poświęcona także pomorskim kulinariom. Znalazły się w niej zdjęcia i opisy tradycyjnych składników i smaków. Pauline rekomenduje swoim czytelnikom sprawdzenie wielu obliczy kaszubskiej kuchni wspominając także o sopockim hotelu Sheraton i nowoczesnym obliczu kuchni w Sztuczka Bistro.
Wrześniowa wizyta zrealizowana została dzięki współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej w Brukseli.
 
źródło: http://www.prot.gda.pl/kaszubski-slow-efekt-luksemburskiej-podrozy-studyjnej