W miniony wtorek 26 kwietnia br. w Osadzie Grzybowski Młyn odbyło się VII spotkanie robocze branży turystycznej z terenu powiatu kościerskiego. Organizatorem spotkania była Lokalna Organizacja Turystyczna ,,Serce Kaszub’’. Na spotkanie przybyło ponad 30 członków stowarzyszenia, którzy aktywnie działają na rzecz rozwoju turystyki.
Tematem przewodnim spotkania była dystrybucja i omówienie zasad funkcjonowania KARTY TURYSTY. Karta dedykowana jest dla turystów odwiedzających powiat kościerski i upoważnia do zniżek i rabatów na różnego rodzaju usługi i oferty. Z KARTĄ TURYSTY można otrzymać zniżki na bilety wstępów do muzeów, pływalnię, usługi SPA, wypożyczalnię sprzętu wodnego, a także uzyskać rabat w restauracjach i obiektach noclegowych. Łącznie w karcie znajduje się blisko 60 ofert i usług zaoferowanych przez członków LOT ,,Serce Kaszub’’ ale również podmioty nie zrzeszone w organizacji. Ta szeroka różnorodność usług zawartych w karcie rabatowej pozwala stworzyć atrakcyjną i kompleksową ofertę dla turysty odwiedzającego nasz region. KARTA TURYSTY dostępna jest już u wybranych Partnerów Projektu oraz punktach IT. Pełna lista obiektów, w których można zakupić kartę dostępna jest na stronie internetowej www.lot-sercekaszub.pl
Na spotkaniu podsumowano również pierwszy etap, prowadzonej na szeroką skalę kampanii internetowej. Kampania trwa od 1 marca br. i ma na celu promocję Kaszub i członków stowarzyszenia. Przewidziany czas trwania kampanii AdWords to trzy miesiące.
Uczestnicy spotkania branżowego mieli okazję zapoznać się z ofertą turystyki przyrodniczej oraz nowymi tematycznymi publikacjami wydanymi w ramach realizowanego projektu dofinansowanego z Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich. Poradnik grzybiarza, przewodnik wędkarski oraz oferta rekreacji przyrodniczej na kaszubskiej wsi to ciekawa oferta przygotowana dla turystów wypoczywających na ziemi kościerskiej.
Na spotkaniu dystrybuowano ankietę oceny atrakcyjności turystycznej powiatu kościerskiego, która została opracowana przy współpracy z dr Katarzyną Mysiak z Katedry Organizacji Usług Turystyczno – Hotelarskich z Akademii Morskiej w Gdyni. Ankieta dedykowana jest dla turystów odwiedzających region i dostępna jest już we wszystkich punktach informacji turystycznej na terenie powiatu kościerskiego. Celem ankiety jest zebranie informacji zwrotnej o jakości świadczonych usług turystycznych  oraz na podstawie uzyskanych wyników, podjęcie działań przyczyniających się do podnoszenia poziomu obsługi gości.
Na spotkaniu przeanalizowano możliwe zmiany w funkcjonowaniu struktury stowarzyszenia oraz skupiono się nad dalszym rozwojem działalności LOT ,,Serce Kaszub”.
Spotkanie branżowe było doskonałą okazją do wymiany poglądów, doświadczeń i spostrzeżeń oraz dyskusji z pozostałymi uczestnikami forum.
L.N.